Az online kérdezz-felelek szolgáltatás ingyenes. A kérdező személyes adatait bizalmasan kezelem, és semmilyen további célra nem használom fel. Ha a beérkező kérdések száma meghaladja kapacitásomat, fenntartom a jogot a köztük való szelektálásra.

2013. március 19., kedd

305. Sok panasz van arra, hogy fegyelmezetlenek a gyermekek

Iskolánkban 1-8 oszt. sok panasz van arra, fegyelmezetlenek a gyermekek ,verekedések is gyakran előfordulnak, roma és magyar gyermekek között is,virágos kertet letapossák, szemetelnek stb. a pedagógusok nem hoznak komoly intézkedéseket ez ügyben. Mint szülő,szeretnék hatni , megértetni a gyermekekkel, hogy ez így nagyon nem helyes, hajlandó lennék pénzt áldozni erre, pl. egy-két hetente ajándékot sorsolni ki azok a gyermekek között, akik nem hiányoznak, fegyelmezetten viselkedtek, vagy új játékot vásárolni,elhelyezni az udvaron ami felé irányulna a figyelmük, vannak egyke elkényeztetett, de hátrányos helyzetű gyermekek is, ezért tanácstalan vagyok, jelenleg kosárlabda pálya, asztalitenisz van. Szeretném kérni a véleményét ez ügyben,mielőtt a pedagógusokkal beszélnék. Előre is köszönöm. Marcsi.

Kedves Marcsi!

Én kissé összetettebbnek látom ezt a kérdést. Nem megértetni kellene valamit a gyerekekkel, vagy rávenni őket a helyes viselkedésre, hanem rájönni, mi az, amin változtatni érdemes a velük való kapcsolatban, együttműködésben. A normakövetés kulcsa a szülőkkel és pedagógusokkal való érzelmi kapcsolat. A normák átvétele a felnőttel való azonosulás eredménye, amihez az kell, hogy érezze, foglalkoznak vele, kötődhet a felnőtthöz, személyes a kapcsolat közöttük. Egyszerűbben fogalmazva: a gyerek nem azért kezd szót fogadni, mert megérti, milyen fontos és helyes, amit várnak tőle, hanem mert vágyik a szeretett felnőtt elismerésére, és arra, hogy hasonlítson rá. Persze, hogy ez az iskolában sikeres-e, annak az otthoni környezethez is köze van, ahogy utalt rá Ön is. Ha a szülővel már megvan ez a pozitív kötelék, a gyerek sokkal nyitottabb a tanárra is, így könnyebb dolga van a rendezett családból érkező gyerekekkel a pedagógusoknak.

De hogy Ön mit tehet: én az Ön helyében élményt próbálnék adni, inkább, mint ajándékot. Kirándulásra, kötetlen, a gyerekek számára élvezetes szabadidős eseményekre gondolok. Hátha van olyasmi, amire nyitottak a tanítók, de anyagi korlátja van, és szívesen veszik a segítségét. Ennek akkor van értelme, ha elfogadja, hogy sziszifuszi munka ez, azaz nem várhat látványos eredményt egy ilyen akciótól. De lehet, hogy néhány gyereknél éppen ez indít el valamit: elkezdik úgy érezni, oda tartoznak, és elkezdik átvenni a szabályokat is. Az Ön ötlete a szófogadók jutalmazásáról csak azokra hatna, akik szemében eleve érték az ottani elvárásoknak való megfelelés, és versengést indít el bennük a "kiírás". Aki számára kissé ellenséges közeg az iskola, az ácsingózni fog az ajándékra, de emiatt nem fogja fegyelmezni magát, és csak nő a frusztráció, a stréberek és vadócok közti ellenségesség.


Üdvözlettel:
Cziglán Karolina

Leggyakrabban megtekintett kérdések: